Flairtje illustratie logo - PM - kleur

Twee nieuwe duurzame initiatieven en hun obstakels. Brainstorm mee en help antwoorden en oplossingen vinden, samen met je team.

Dat duurzame initiatieven heel wat van je creativiteit en innovativiteit vragen, daar weten de mensen achter de Flairtje-campagne en Campuslife & SPAR University alles van. In twee casussen leggen zij hun doelen aan je voor en de obstakels die daarbij komen kijken. Kom jij met hen meedenken?

 

Flairtje: “Meer aanbod van (en vraag naar) regionaal en fairtrade eten & drinken in de horeca van Utrecht.“

In mei start de campagne ‘Flairtje’: een initiatief van Fairtrade Utrecht, Lekker Utregs en StoereVrouwen, om de Utrechtse horeca te verleiden meer Utrechtse en fairtrade producten in te kopen. De drie organisaties willen het de horecazaken natuurlijk zo makkelijk mogelijk maken om deze producten op de menukaart te zetten, maar is dat eigenlijk wel zo makkelijk?

 

            Campuslife & SPAR University: “Minder voedselverspilling met out-of-the-box-with-foodwaste”. 

SPAR University is de “grab & go winkel” op meerdere universiteitslocaties in Nederland, waaronder Utrecht. Campuslife is het communicatieplatform van hen om in contact te staan met de wensen van de studenten. Nu blijkt het onderwerp ‘voedselverspilling’ een steeds grotere rol in het studentenleven te spelen. Daarom willen Campuslife & SPAR University voedselverspilling (love food, hate waste) meer en meer speerpunt maken van hun bedrijfsprocessen.